Thuis!

20 april 2016 - Soroti, Oeganda

Ongeveer anderhalve week geleden ben ik weer teruggekomen uit Oeganda. De dag voor ik wegging heb ik afscheid genomen. De aunties hebben voor me gezongen en er is voor me gebeden. Els had een leuk herinneringsblad voor me gemaakt en ik kreeg een mooi stenen beeldje dat de zorg voor de kinderen uitbeeldt. Op het eind werd er een afscheidslied voor me gezongen en bij gebrek aan confetti gooiden de aunties met slabben, die zijn er tenslotte toch genoeg in Amecet ;-)
Het is fijn om nu weer thuis te zijn en om familie en vrienden weer te zien. Ook geniet ik elke dag weer van lekker eten en een heerlijk warme douche ;-) Ik heb een hele goede tijd gehad in Oeganda, waarin ik veel heb meegemaakt en geleerd. Het was wel raar om weg te gaan nadat ik daar een half jaar was geweest. Ik ga de cultuur, de mensen, Amecet en vooral de kinderen zeker missen!

Ik wil iedereen heel erg bedanken die het afgelopen half jaar aan mij heeft gedacht, voor mij heeft gebeden, mij kaarten of berichtjes heeft gestuurd!

1. Marja Vervloet:
    21 april 2016
    Het was een enorm avontuur Emma, wat je zéker nooit meer vergeten zult. De mensen en kindertjes zullen in je hart zitten en misschien ook het land wel. We hebben jouw verhalen met interesse gelezen, je schrijft mooi over wat je hebt verteld en ook met humor zo hier en daar. Wat een verschil in cultuur, in denken en in handelen in vergelijking met Nederland kan ik me zo indenken; je zult wel opnieuw moeten 'wennen' aan je eigen landje! En ja: wat bijzonder eigenlijk hé.....een douche! Fijn dat je weer veilig en gezond thuis bent. Je ouders en broers en zusje zullen ook wel blij zijn! We wensen jou veel zegen toe voor je toekomst en bedankt voor al je mooie verhalen!
  2. Eline:
    21 april 2016
    Mooie afsluiting van een geweldige en bijzondere tijd die je bij Amecet gehad hebt. Ik geniet ervan dat je weert thuis bent!

Liefs
  3. Chris en Ada:
    21 april 2016
    Mooi om terug te kijken op deze tijd in een heel andere wereld,maar vast weer fijn om thuis te zijn!we hebben genoten van je verhalen,wensen jouw verder alle goeds toe!!!
    Hartelijke Groet
  4. Astrid van der have:
    21 april 2016
    Inmiddels van je moeder vernomen dat je weer thuis bent.
    Je hebt iets moois beleefd en dat zal je altijd bijblijven. Toch laat je een stukje van je leven nu achter je.
    Ik heb genoten van je verhalen en wens je alle goeds voor de toekomst toe.

hartelijke groet astrid van der have